captaintequilashot

Alla inlägg under mars 2017

Av Cassandra - 30 mars 2017 22:40

Jag har en stark känsla av att jag kommer bli sömnlös inatt, eller ha en större brist på sömn imorgon igen. Flera dagar i rad så har jag somnat tidigast kl 03, går upp vid kl 09 varje dag... Jag har även gått in i depression, jag får minst en panikångestattack om dagen och att jag är utan cigaretter nu hjälper verkligen inte. Att jag är utan cigaretter hjälper förmodligen långsiktigt, men det är nu jag mår dåligt psykiskt, det är nu jag behöver min cancerpinne och en promenad ute i kvällen. I ungefär 10 år så har jag tagit min cigarett och en promenad innan jag ska sova, dels för det oftast är en skön temperatur ute på kvällen och dels för det är så tyst och lugnt här i detta lilla utdöda samhälle. Jag har slutat röka, i stort sätt, för det mesta, till större del... Jag har slutat röka, men när det inte finns någon annan, något annat, så behöver jag den, behöver jag det, som alltid har funnits där för mig. Jag gräver ner mig, jag försöker blunda och drömma mig bort, för att sedan öppna ögonen och fokusera på något annat. Jag har dock gjort så i snart två veckor, jag är trött nu. Jag är rastlös, ensam, röksugen, deprimerad och otroligt kär i min pojkvän. Jag mår inte bra, men när jag tänker efter så har jag nog aldrig mått riktigt hundra.


Av Cassandra - 30 mars 2017 19:02

Kärt barn har många namn, som man burkar säga. Idag har jag återigen suttit med studier och känner mig ändå inte ens i närheten av klar. Jag ligger efter med kanske tio uppgifter totalt och så fort jag blir klar med något så ligger en ny uppgift och väntar. Som salt i såren så bråkar min diabetes med mig mer än vanligt, mitt blodsocker är inte längre som en bergochdalbana, snarare som slänggungorna... Så fort det börjar kännas lite tryggare, lugnare, med hur mitt blodsocker svänger så blir det bara sämre igen. Idag har jag känt mig svimfärdig från när jag vaknade. Det är en brännande känsla på en punkt i huvudet och jag känner mig varm i kroppen även fast jag fryser. Jag känner mig sjuk liksom, även fast jag inte är det (och är det på samma gång). Nu ska jag bädda ner mig en stund och fortsätta bänka The 100 i väntan på att min älskling ska sluta jobbet. Han ringer mig alltid när han har slutat, jag saknar han, han kommer inte hem till mig idag och inte heller igår. Inte på totalt 17 dagar, då ses vi igen. Det har gått 11 dagar idag, bara...


Av Cassandra - 30 mars 2017 03:15

Så för att göra den här listan lite enklare att förstå så skriver jag serierna i bokstavsordning, och använder färger också. Havsblå serier är serier som jag har kollat klart på och som inte längre sänds. Orangea serier är serier som jag kollar på just nu, jag orkade dock inte ta reda på vilka som inte längre sänds respektive fortfarande sänds. Lila serier är serier som jag ska börja se när jag har kollat klart på några. Jag kommer självklart att uppdatera listan ifall jag kommer på fler som jag har sett eller glömt att fortsätta kolla på. Jag kommer även lägga till fler serier som dyker upp som jag är intresserad av att se. Observera också att jag inte vill ha några otrevliga kommentarer om att någon serie är ''sämst'' eller dylikt. Gärna inga otrevliga kommentarer alls, såklart.


- American Horror Story
- Andra Avenyn
- Blindspot
- Breaking Bad
- Californication
- Continuum
- Deadbeat
- Dollhouse
- Eyewitness
- Faking it
- Freaks A
nd Geeks

- Game of Thrones
- Gossip Girl
- House M.D
- It's Always Sunny in Philadelphia
- iZombie
- Legends of Tomorrow
- Limitless
- Lucifer
- My Mad Fat Diary
- Once Upon a Time
- Orange is The New Black
- Pretty Little Liars
- Reaper

- Rick And Morty
- Screa
m Queens
- Scream: The TV Series
- Sense8
- Sex & Drugs & Rock & Roll
- Sex And The City
- Shameless [ US ]
- South Park
- Stranger Things
- The Carrie Diaries
- The Ex You Can't Escape
- The Handmaid's Tale
- The Last Ma
n on Earth

- The Magicians

- The Man in The High Castle
- The Walking Dead
- The Whispers
- The 100
- T
ru Calling

- Westworld

- Younger

Av Cassandra - 28 mars 2017 21:18

Jag har tänkt lite och jag skriver nästan bara från mobilen så nu tar jag bort "skrivet från mobilen" och skriver bara. Idag har jag inte gjort något nödvändigt alls, tiden har känts långsam men ändå så har den gått fort. Rastlös och nedgrävd i min depression, ångestattacker och hjärnspöken... Det beskriver min vardag kanska bra just nu.

Som lite solsken på allt så såg jag att det kommer ut ett nytt paket till The Sims 4 imorgon och jag ser enormt mycket fram emot att testa det! Jag har redan kollat igenom massvis med videos på YouTube och utifrån vad jag har sett så verkar det absolut inte ovärt att införskaffa. Det första jag kommer göra när jag har köpt och installerat det är att göra en grupp med simmar. Vad för några och varför tänker jag inte tala om ännu, det återstår för er att se när jag är klar. Jag tänkte, som säkert i princip alla andra, bygga en bowlinghall först men jag har något mycket intressantare på gång, tycker jag.

När jag tänker efter så har jag faktiskt gjort lite saker idag, det kändes inte så först men det slog mig nu. Jag har studerat och kollat på serie... Okej, det kanske inte var några jätteroliga saker men jag har åtminstone inte legat i sängen och kollat i taket hela dagen. Vilken serie kollar jag på? Jag klassar mig själv som en "serie-junkie" men just nu så är jag väldigt insatt i The 100 och är snart klar med säsong 3. Jag började inte kolla på serien när den kom ut för jag kollar även på en hel del andra serier också; Pretty Little Liars, The Walking Dead, The Last Man on Earth, Legends of Tomorrow, Once Upon a Time, Lucifer... och det är bara några. Med andra ord så hade jag inte riktigt tid när den kom ut, så att säga. Jag har även kollat klart på många, men jag tror det blir enklare om jag gör ett separat inlägg med en lista på allt jag har sett och kollar på. Jag kommer inte ihåg alla jag har sett, men jag ska försöka och kommer hålla den uppdaterad samt lägga den i en egen kategori så den blir lätt att hitta om någon vill ha lite förslag eller så.


Av Cassandra - 27 mars 2017 19:13

Som många kanske inte vet eller har förstått så har jag slutat röka. Ja, ni kanske har sett mig med en cigarett. Ja, jag fuskar... Jag fuskar lite! Min pojkvän har gått med på en mjuk start mot att jag en dag ska vara helt rökfri. Vad menar jag med det? Jo, att jag får röka men bara vid särskilda tillfällen. Jag har ett par vänner som röker så jag får röka när jag umgås med dom vilket tyvärr inte alls är ofta, jag får feströka och om jag tycker en vardag blir för jobbig så får jag ta en cigarett. Jag tycker att jag lyckas rätt så bra ändå, jag röker ju dock upp cigaretterna som blir kvar dagen efter jag har festat men utöver det så har jag gått över till att inte köpa cigaretter för att ha i "nödfall" heller! Nu orkar jag inte dra igång någon diskussion om hur mycket jag röker eller inte, jag ville bara skryta för att jag tycker att jag är duktig.

Idag är en sådan dag då jag inte har några cigaretter alls, inte känner någon i närheten som röker heller för den delen, så jag har varit helt utan. När man har varit rökare en längre tid (jag har varit storrökare i ca 10år) så är det verkligen jobbigt att sluta. Jag trodde aldrig att jag skulle vara den som känner av abstinensen av att sluta röka, jag trodde alltid att jag skulle kunna sluta när som helst - rakt av - utan problem, tji fick jag. Idag har jag varit enormt uttråkad, tristessen och rastlösheten tar kål på mig. Jag har gjort klart en del skolarbeten, tvättat två maskiner (blir säkert en tredje när den är klar, i brist på annat att göra) och nu tänkte jag läsa i boken Stenbocken 2017 av Karmel Nair som jag fick i lite sen julklapp/present av Amanda.




Av Cassandra - 22 mars 2017 04:46

Efter en lång och fridfull tid utan er så välkomnar jag motvilligt er tillbaka, Hjärnspöken. Klockan är ungefär 04:30 men jag har ännu inte listat ut vad ni vill mig denna gång. Jag tänkte först att det kunde handla om alla tankar kring min diabetes efter läkarbesöket jag hade hos min diabetessköterska, sedan tänkte jag att det kunde handla om min oro inför läkarbesöket den 5:e April då utredningen om ifall jag har EDS drar igång... Inget av dessa två ville ni bråka om, så jag förstår inte varför ni håller mig vaken. Mina ögon svider för att jag är så trött! Jag somnade flera gånger på bussen hem från stan, jag däckade nästan så fort jag la mig i sängen för att ladda mobilen och måla lite i min målarbok. Jag har många tankar som snurrar i mitt huvud inatt men ni verkar inte vilja reda ut någon av mina tankar, så om ni nu har något på gång så säg det... Eller vänta lite nu, i skrivande stund...

Det är precis det som ni vill mig! Ni vill oroa mig för att något jävligt kommer att hända, något som kommer göra mig förbannad eller ledsen. Jag har haft den här känslan på känn tidigare, det är ingen känsla som jag vill kännas vid igen, så varför? Jag är lycklig, till det mesta i alla fall, och jag brottas med mina "vardagsproblem", så varför kan det inte få vara bra nu? Jag orkar inte åka samma karusell en gång till, så att säga.

Av Cassandra - 21 mars 2017 13:06

Nu sitter jag här på bussen mot stan, jag har ett läkarbesök hos min diabetessköterska idag. Jag tänker tillbaka... För ungefär 10 år sedan så började det som en ursäkt, att jag skulle in på läkarbesök för att slippa gå till skolan, jag sökte fel på mig själv för att göra mig trovärdig. Idag sitter jag här med diabetes, under utredning för reumatism, med depression och ångest. Allt jag vill är att bli frisk, inte längre behöva gå på dessa läkarbesök, inte längre behöva höra hur sjuk jag är.


Av Cassandra - 12 mars 2017 18:28

Nu så har jag fixat så att ni kan få en liten tjuvkik på vad jag gör i The Sims 4 Studio, det här är en av tröjorna ur ett paket som jag redan är klar med. Jag kallar den här designen för CTS Long Sleeves Butterfly (CTS = CaptainTequilashot, mitt creator name) så den är enkel att hitta senare när den kommer finnas tillgänglig för nedladdning. Eftersom den gula blev min favorit så blev det den ni får se. Observera att frisyren samt hårfärgen (även läppstiftet, huden och hudtonen) inte finns tillgängligt i The Sims 4, det är mods som jag laddade ner från https://www.thesimsresource.com/Har ni förslag på design eller färger som saknas på diverse kläder i The Sims 4 så får ni gärna säga till så kan jag se om jag kan fixa det. 

 

  

OBS: Det blåa som syns på högra ärmen är en fjäril. 


Ovido - Quiz & Flashcards