captaintequilashot

Direktlänk till inlägg 9 mars 2017

Skrivet från mobilen - I ett skal.

Av Cassandra - 9 mars 2017 00:45

Idag är det en dag då det är mycket i huvudet på mig, mer än vanligt. Jag tänker mycket på vad som kommer hända med mig, hur min framtid ser ut om jag kommer ha en framtid. Jag är rädd för min diabetes, min hälsa skrämmer mig då det känns som att det bara blir värre. På senaste tiden så har jag fått ondare i mina leder, mina händer och handleder svullnar upp vid minsta ansträngning och jag har huvudvärk oftare. För ungefär tre veckor sedan så var jag inne på akuten då jag fick en plötslig smärta under höger öga ut mot huvudet, det kändes som en explosion och jag blev helt energilös. Den smärtan jag fick efter "explosionen" har ännu inte försvunnit helt, den kommer och går liksom...

Utöver min hälsa så är det många andra saker som snurrar i mitt huvud. Jag tänker ofta på att jag vill ha en bostad som jag kan kalla Min, det känns inte normalt att tycka att det är så jobbigt att fortfarande bo hemma hos sina föräldrar. Jag har ingen dålig relation med varken mina föräldrar eller mina två systrar, det som känns jobbigt är bara att jag inte känner mig vuxen längre. Jag bodde hemifrån i lite över fyra år, jag flyttade hem förra sommaren, men det äter upp mig inifrån. Jag vill ha mitt egna hem med mina regler, min mat i kylskåpet, mina produkter i badrummet, min inredning... Eller alltså... Jag vill helst av allt bo ihop med min pojkvän nu. Vi har inte varit tillsammans länge, men det värsta som kan hända är att vårat förhållande tar slut och man får flytta hem, eller har jag fel? Vi blir båda 23år i år, och vi båda bor hemma hos våra föräldrar, jag känner mig som ett barn. Det känns som att vi är två tonåringar igen som turas om att vara hemma hos varandra, vi sover i samma rum som när vi var barn, vi blir tillsagda om det ena och det andra och vi kan inte ha vårat utrymme att beté oss som vuxna. Jag vet inte om allt bara är mina hjärnspöken (tankar som skrämmer upp och oroar mig) eller om det faktiskt är problem, men oavsett så vet jag att jag inte mår bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra - 14 maj 2017 14:58

Nu är det bara två veckor kvar av skolan, sommarlov och sen ett år till. Efter det är jag klar och det känns otroligt skönt! Något som har börjat oroa mig nu dock är hur jag ska kunna ha en inkomst i sommar. Jag och Dennis letar efter lägenhet, han h...

Av Cassandra - 23 april 2017 15:39

Idag så har jag äntligen kommit ikapp i Matematik! Nu har jag bara ett par muntliga uppgifter i Svenska, en skriftlig och en muntlig i Naturkunskap samt fyra muntliga i Engelska men det kommer säkert gå både fortare och enklare än vad det känns som. ...

Av Cassandra - 11 april 2017 13:43

Jag är otroligt lycklig att jag har en så underbar pojkvän, att jag inte behöver höra varje sekund hur mycket han älskar mig för det känner jag. Han utstrålar enormt mycket kärlek till mig och det gör mig så glad! Men så finns det såklart tillfällen ...

Av Cassandra - 7 april 2017 22:39

Idag så var jag iväg (med min pojkvän som bästa sällskap) på arbetsintervju på ett café lite norr om Stockholm, det gick bra! Redan i nästa vecka, eller eventuellt veckan efter det, så ska jag få prova ett par dagar för att se hur det känns. Efter ar...

Av Cassandra - 2 april 2017 22:29

Idag så fick jag ytterligare ett samtal angående jobb i Stockholm, det gjorde mig så glad! Det är totalt den 5:e jobbintervjun vilket var rätt så fascinerande då mitt lyckotal är 5. Jobbet är deltid på ett café och jag har redan stora förhoppningar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards