captaintequilashot

Direktlänk till inlägg 27 mars 2017

Skrivet från mobilen - Tristessen.

Av Cassandra - 27 mars 2017 19:13

Som många kanske inte vet eller har förstått så har jag slutat röka. Ja, ni kanske har sett mig med en cigarett. Ja, jag fuskar... Jag fuskar lite! Min pojkvän har gått med på en mjuk start mot att jag en dag ska vara helt rökfri. Vad menar jag med det? Jo, att jag får röka men bara vid särskilda tillfällen. Jag har ett par vänner som röker så jag får röka när jag umgås med dom vilket tyvärr inte alls är ofta, jag får feströka och om jag tycker en vardag blir för jobbig så får jag ta en cigarett. Jag tycker att jag lyckas rätt så bra ändå, jag röker ju dock upp cigaretterna som blir kvar dagen efter jag har festat men utöver det så har jag gått över till att inte köpa cigaretter för att ha i "nödfall" heller! Nu orkar jag inte dra igång någon diskussion om hur mycket jag röker eller inte, jag ville bara skryta för att jag tycker att jag är duktig.

Idag är en sådan dag då jag inte har några cigaretter alls, inte känner någon i närheten som röker heller för den delen, så jag har varit helt utan. När man har varit rökare en längre tid (jag har varit storrökare i ca 10år) så är det verkligen jobbigt att sluta. Jag trodde aldrig att jag skulle vara den som känner av abstinensen av att sluta röka, jag trodde alltid att jag skulle kunna sluta när som helst - rakt av - utan problem, tji fick jag. Idag har jag varit enormt uttråkad, tristessen och rastlösheten tar kål på mig. Jag har gjort klart en del skolarbeten, tvättat två maskiner (blir säkert en tredje när den är klar, i brist på annat att göra) och nu tänkte jag läsa i boken Stenbocken 2017 av Karmel Nair som jag fick i lite sen julklapp/present av Amanda.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra - 14 maj 2017 14:58

Nu är det bara två veckor kvar av skolan, sommarlov och sen ett år till. Efter det är jag klar och det känns otroligt skönt! Något som har börjat oroa mig nu dock är hur jag ska kunna ha en inkomst i sommar. Jag och Dennis letar efter lägenhet, han h...

Av Cassandra - 23 april 2017 15:39

Idag så har jag äntligen kommit ikapp i Matematik! Nu har jag bara ett par muntliga uppgifter i Svenska, en skriftlig och en muntlig i Naturkunskap samt fyra muntliga i Engelska men det kommer säkert gå både fortare och enklare än vad det känns som. ...

Av Cassandra - 11 april 2017 13:43

Jag är otroligt lycklig att jag har en så underbar pojkvän, att jag inte behöver höra varje sekund hur mycket han älskar mig för det känner jag. Han utstrålar enormt mycket kärlek till mig och det gör mig så glad! Men så finns det såklart tillfällen ...

Av Cassandra - 7 april 2017 22:39

Idag så var jag iväg (med min pojkvän som bästa sällskap) på arbetsintervju på ett café lite norr om Stockholm, det gick bra! Redan i nästa vecka, eller eventuellt veckan efter det, så ska jag få prova ett par dagar för att se hur det känns. Efter ar...

Av Cassandra - 2 april 2017 22:29

Idag så fick jag ytterligare ett samtal angående jobb i Stockholm, det gjorde mig så glad! Det är totalt den 5:e jobbintervjun vilket var rätt så fascinerande då mitt lyckotal är 5. Jobbet är deltid på ett café och jag har redan stora förhoppningar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards