captaintequilashot

Direktlänk till inlägg 30 mars 2017

Studier, plugg, läxor, skolarbeten...

Av Cassandra - 30 mars 2017 19:02

Kärt barn har många namn, som man burkar säga. Idag har jag återigen suttit med studier och känner mig ändå inte ens i närheten av klar. Jag ligger efter med kanske tio uppgifter totalt och så fort jag blir klar med något så ligger en ny uppgift och väntar. Som salt i såren så bråkar min diabetes med mig mer än vanligt, mitt blodsocker är inte längre som en bergochdalbana, snarare som slänggungorna... Så fort det börjar kännas lite tryggare, lugnare, med hur mitt blodsocker svänger så blir det bara sämre igen. Idag har jag känt mig svimfärdig från när jag vaknade. Det är en brännande känsla på en punkt i huvudet och jag känner mig varm i kroppen även fast jag fryser. Jag känner mig sjuk liksom, även fast jag inte är det (och är det på samma gång). Nu ska jag bädda ner mig en stund och fortsätta bänka The 100 i väntan på att min älskling ska sluta jobbet. Han ringer mig alltid när han har slutat, jag saknar han, han kommer inte hem till mig idag och inte heller igår. Inte på totalt 17 dagar, då ses vi igen. Det har gått 11 dagar idag, bara...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra - 14 maj 2017 14:58

Nu är det bara två veckor kvar av skolan, sommarlov och sen ett år till. Efter det är jag klar och det känns otroligt skönt! Något som har börjat oroa mig nu dock är hur jag ska kunna ha en inkomst i sommar. Jag och Dennis letar efter lägenhet, han h...

Av Cassandra - 23 april 2017 15:39

Idag så har jag äntligen kommit ikapp i Matematik! Nu har jag bara ett par muntliga uppgifter i Svenska, en skriftlig och en muntlig i Naturkunskap samt fyra muntliga i Engelska men det kommer säkert gå både fortare och enklare än vad det känns som. ...

Av Cassandra - 11 april 2017 13:43

Jag är otroligt lycklig att jag har en så underbar pojkvän, att jag inte behöver höra varje sekund hur mycket han älskar mig för det känner jag. Han utstrålar enormt mycket kärlek till mig och det gör mig så glad! Men så finns det såklart tillfällen ...

Av Cassandra - 7 april 2017 22:39

Idag så var jag iväg (med min pojkvän som bästa sällskap) på arbetsintervju på ett café lite norr om Stockholm, det gick bra! Redan i nästa vecka, eller eventuellt veckan efter det, så ska jag få prova ett par dagar för att se hur det känns. Efter ar...

Av Cassandra - 2 april 2017 22:29

Idag så fick jag ytterligare ett samtal angående jobb i Stockholm, det gjorde mig så glad! Det är totalt den 5:e jobbintervjun vilket var rätt så fascinerande då mitt lyckotal är 5. Jobbet är deltid på ett café och jag har redan stora förhoppningar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards